Vanliga frågor

Vi på Plustryck försöker hela tiden bli bättre och utveckla vårt erbjudande på vår e-handel. Vårt mål är att erbjuda en webbshopp där du kan handla smidigt och enkelt. På Plustryck kan du se priset för din beställning direkt på skärmen innan du beställer. Du kan dessutom se hur resultatet av trycket kommer att se. För att förenkla ännu mer för dig som kund har vi svarat på de vanligaste frågorna som andra kunder ställer till oss.

Skulle du ändå ha frågor till oss kan du kontakta vår kundtjänst.



I vilket filformat kan jag ladda upp mitt tryck?

Formaten .ai eller.eps. ger optimala förutsättningar för ditt tryck. Ska du trycka foton eller en bild i 4-färg går en högupplöst .jpg lika bra.



Vilket är det minsta antal produkter som jag kan beställa?

När en produkt har en minsta gräns står när du fyller i antalet. 



Vad ska jag tänka på när det kommer till antal tryckfärger?

Klicka i antalet färger som det finns i trycket/loggan. Är det ett foto så ska du klicka i ”4-färg”. Laddar du upp ett filformat i .ai eller i .eps lämnar du en kommentar med de specifika PMS-färgerna i avsett fält.


Vad finns det för betalningsalternativ på Plustryck.se?

Efter godkänd kreditprövning är normalt betalningsvillkor 15 dagar netto. Har du som beställare andra önskemål, är du välkommen att kontakta oss för en dialog. Om vi inte kan bevilja 15 dagars kredit, behövs en förskottsbetalning.


Har Plustryck prisgaranti?

Ja. Eftersom vi har riktigt smarta logistiklösningar kan du lita på att vi alltid har riktigt bra priser på våra produkter. Om du hittar samma produkt till ett lägre pris hos någon av våra konkurrenter erbjuder vi varan till ett lägre pris.

Prisgarantin gäller för identiska varor som erbjuds av svenska företag, via allmänt publicerade priser i webshop eller i tryckt katalog, till lägre pris vid samma kvantitet. Varan måste vara till allmän försäljning och finnas tillgänglig för leverans. Anspråk på prisnedsättning med hänvisning till prisgaranti skall göras före beställning och styrkas med kopia på erbjudandet. Plustryck förbehåller sig rätten att när som helst återkalla detta erbjudande.


Får jag ett korrektur på hur min produkt kommer att se ut?

Självklart. Det är viktigt att du blir så nöjd som möjligt med din produkt. Därför har vi rutinerade designers som placerar ditt tryck efter bästa förutsättningar. Du kommer att få ett digitalt korrektur inom en arbetsdag efter att du har lagt din beställning. Då kan du se hur din produkt kommer att se ut och även be om ändringar, om det skulle behövas. Först när du har godkänt det digitala korrekturet påbörjar vi arbetet med din produkt.


Kan jag flytta eller ändra storleken på trycket?

I vårt logoverktyg kan du själv bestämma storlek och placering av trycket. Om logoverktyget inte är aktivt på just den produkten du har valt kan du föreslås alltid den bästa positionen utifrån tryckoriginal och produktens förutsättning. Men i vissa fall går såväl tryckplaceringen-som storleken att ändra. Återkoppla gärna med önskemål kring ändrad placering och storlek när du har fått ditt korrektur.


Kan jag beställa hem ett prov på produkten?

Ja! Du kan beställa hem ett prov utan tryck. Du betalar då grundpriset för produkten och 75 kr + moms i leveranskostnad. På vissa av våra produkter kommer du märka att du endast betalar för leveransen.


Kan man få något broderat?

Ja, på vissa plagg finns brodyr som ett tillval. Detta står i sådana fall angivet på respektive produkt.


Vad kostar frakten?

Frakten är helt gratis vid köp över 3000 SEK + moms! Under 3000 SEK är frakten 150 SEK + moms och vid beställning av ett produktprov utan tryck kostar frakten 75 SEK + moms.


Hur levereras mina produkter?

Dina produkter skickas med olika fraktbolag beroende på vilken typ av produkt och mängd du har valt.


Hur lång är leveranstiden?

Eftersom olika trycktekniker tar olika lång tid är leveranstiden olika för respektive produkt. Men räkna med ca 10 arbetsdagar om du beställer produkter med tryck. Beställer du produkter utan tryck är leveranstiden ca 5 dagar.


Hur fungerar returer och reklamationer?

Skulle någon produkt vara trasig så skickar vi självklart en ny till dig eller gör en återbetalning för just den produkten. Kontakta då kundtjänst på info@plustryck.se med beskrivning, ordernummer och bild på det som är trasigt. Eftersom allt vi gör är specialtillverkat med våra kunders egna tryck har vi däremot ingen möjlighet att ta tillbaka returer med eget tryck som inte är felaktiga.


Varför kan jag inte se min logotyp på alla produkter?

Vi har därför utvecklat en ny funktion som gör att du direkt här på plustryck.se kan se hur ditt tryck ser ut  på produkten. Då det är en helt ny funktion så innebär det att inte riktigt alla produkter kan visas med tryck direkt här på sidan än. Det beror på att alla bilder med alla produktfärger måste anpassas.

Vi jobbar på att alla produkter som finns i vårt sortiment kommer att kunna visas med tryck här inom en snar framtid.


Logoverktyget kan inte visas på min produkt, kan jag önska var logotypen ska tryckas?

Du behöver inte vara orolig för att beställa produkter med tryck där logotypen inte syns direkt här på sidan.

Du får alltid ett korrektur med vårt tryckförslag att godkänna innan vi startat tillverkningen av din beställning.

Skriv gärna i meddelande rutan vid varukorgen om du har ett speciellt önskemål gällande storlek och placering av ditt tryck.

TronLogo

LOGO verktyget